مطالب جالب

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

واریز یارانه با 140 میلیارد تومان هزینه کمتر

ایسنا نوشت: یارانه آبان‌ماه ساعت 24 روز گذشته-سه شنبه- به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد که این پرداخت با صرفه‌جویی حدود 140 میلیارد تومانی در هزینه پرداخت برای دولت همراه بود.

یارانه


یارانه ماه جاری پنجاه و هفتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی از آذرماه سال 1389 یعنی زمان شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

در حالی طی حدود پنج سال پرداخت یارانه نقدی بیش از 200 هزار میلیارد تومان صرف توزیع بین خانوارها شد که با تکلیف قانون بودجه سال گذشته و همچنین سال جاری در نهایت بعد از ارائه طرح‌های مختلف به منظور غربالگری یارانه‌بگیران این مهم از ابتدای سال جاری رسما شروع شد.

آن‌طور که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول اصلی غربالگری یارانه‌بگیران در آخرین آمار خود اعلام کرده تاکنون حدود سه میلیون نفر از جمع بیش از 76 میلیونی حذف شدند که البته تعداد حذف شدگان می‌تواند در واریز یارانه ماه جاری افزایش یافته باشد.

بر این اساس با حذف حدود سه میلیون نفر در ماه جاری حدود 73 میلیون نفر 45 هزار تومان دریافت کردند که این تعداد با صرفه‌جویی حدود 140 میلیارد تومانی در پرداخت یارانه نقدی برای دولت همراه بوده است. دولت در هر ماه تا پیش از اقدام به حذف یارانه‌بگیران پردرآمد حدود 3450 میلیارد تومان برای توزیع نقدی هزینه می‌کرد که در شرایط فعلی این رقم به حدود 3300 میلیارد تومان کاهش یافته است.

خانوارهایی که شب گذشته یارانه آنها به حساب‌شان واریز نشده است این امکان را دارند که با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir ضمن اطلاع از علت حذف، اعتراض خود را در این مورد ثبت کنند.

حذف‌شدگان از حدود سه روز بعد از عدم واریز تا دوماه بعد از آن مهلت اعتراض خواهند داشت که بعد از بررسی از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در صورتی که خانوار حذف شده محق دریافت یارانه نقدی تشخیص داده شده و خطایی رخ داده باشد مجدد به لیست یارانه‌بگیران سازمان هدفمندی یارانه‌ها بر می‌گردد.
منبع:خبر آنلاین

زمان واریز بارانه

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

سرگذشت زنان در طول تاریخ

   زنان در طول تاریخ سرگذشت دردناکی داشتند ، و از آنجا که از نظر جسمانی نسبت به مردان کمی ضعیف تر بودند ، به همین دلیل زورگویان و ظالمان در طول تاریخ سعی داشتند شخصیت انسانی آن ها را لگدمال کنند ، و چه جنایاتی که در این راه نکردند ، بخصوص در محیط عربستان و در عصر جاهلیت  - هر چند تمام دنیا در آن زمان در جاهلیت فرو رفته بود – بیش از همه جا شخصیت زن پایمال شده بود ، تا آنجا که زن را همچون کالایی مبادله می کردند ؛ سهمی از ارث مردان برای آنها قائل نبودند ؛ تولد دختر را ننگ می پنداشتند ، و چنانکه می دانیم دختران را زنده به گور می کردند ، و عجب اینکه حتی قوانین طبیعی را در این زمینه نادیده گرفته و می گفتند : بچه های دختر ما فرزندان ما نیستند ، فرزندان ما تنها بچه های پسران ما می باشند . اما اسلام که برای احیای ارزش های انسانی و الهی گام به میدان گذارده بود ، سخت با این تفکر جاهلی به مبارزه برخاست  و برای احیای شخصیت از دست رفته زن ، قیام کرد :

بی حجابی بازیگران

از طریق موعظه  و اندرز و آموزش های فرهنگی .

از طریق وضع قوانین به نفع زنان و شرکت دادن آن ها در مسائل مختلف و سرانجام از طریق شدت عمل در مقابل کسانی که حاضر نبودند در برابر این حقایق تسلیم شوند .

در حدیث آمده است : اسماء بنت عمیس همسر جعفر بن ابی طالب با شوهرش از حبشه بازگشت و به دیدن همسران پیامبر آمد ، از جمله سوالاتی که مطرح کرد این بود : آیا چیزی ار آیات قرآن درباره زنان نازل شده است ؟ آن ها اظهار بی اطلاعی کردند!

اسماء به خدمت پیامبر (ص) آمد و عرض کرد : ای رسول خدا ! جنس زن گرفتار خسران و زیان است ؟ ( و شاید حق داشت این سخن را بگوید چون سال ها از مبدا وحی دور مانده بود . گمان می کرد اصولی که بر جامعه جاهلیت حاکم بود بقایایش هنوز باقی مانده است ) .

پیامبر (ص) فرمود : چرا؟

عرض کرد : به خاطر اینکه در اسلام و قرآن فضیلتی درباره آنها همانند مردان نیامده است !

با اینکه سال پنجم هجرت بود و هجده سال از طلوع اسلام می گذشت ، و درباره احیای شخصیت زن در قرآن و احادیث مطالب فراوانی وارد شده بود ف ولی باز برای تاکید بیشتر آیه 35 سوره احزاب نازل شد ، آیه ای که در حقیقت بیانگر همه ارزشهاست، ارزشهایی که د زنان و مردان یکسان است ، و از برترین موقعیت برخوردار می باشد .

و به این ترتیب اسلام ۀخرین سخن را در این زمیه بیان کرد ، و نشان داد که زنان و مردان دوش به دوش یکدیگر در مسیر زندگی به سوی خدا ، و به سوی ارزشهای انسانی گام بر می دارند ، در صورتی که از شرایط یکسانی در این مسیر برخوردار باشند .

بعضی تعجب می کنند چگونه اسلام به زنان حق داده است در برابر شیر دادن فرزندان خود مطالبه اجرت کنند !

                         « و اگر برای شما ( فرزند را ) شیر می دهند ، پاداش آنها را بپردازید »

                                                                                            سوره طلاق . آیه 6

    کدام زن است که برای شیر دادن به فرزند دلبندش مخصوصا موقعی که با مرد زندگی مشترک دارد ، اجر و مزدی مطالبه کند ؟

ولی نباید فراموش کرد که این دستورات به خاطر آن است که اسلام بگوید نه تنها زن یک انسان است و دارای همه حقوق انسانی ؛ نه تنها او در مورد اماولش حق تصمیم گیری دارد ، و مرد نمی تواند بی رضای او ، حق او را زیر پا بگذارد ، بلکه اگر بخواهد در برابر شیر دادن هم حقش را مطالبه کند ، می تواند . و این دستر درآن محیط چه تاثیر عمقی داشت !

کوتاه سخن اینکه اسلام حق بزرگی بر زنان جهان دارد ، زیرا آن ها را از چنگال ظلم ظالمان تاریخ نجات داد ، به شرط آنکه دستورات اسلام در این زمینه مو به مو به کار گرفته شود .

بی حجابی

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

هشت غذاهای مناسب برای لاغری

گر شما هم از آن افرادی هستید که می‌خواهید شام بخورید اما انرژی کمی دریافت کنید، بهتر است این مطلب و دستور تهیه 8 غذایی که در عین مغذی بودن، ارزش‌غذایی فراوانی دارند و قدرت سیرکنندگی شان بالاست، بخوانید و آنها را برای وعده شام‌تان آماده کنید.

خرید اینترنتی گن لاغری

1. سالاد مرغ

این سالاد از کاهو، مرغ آبپز شده، پیاز قرمز حلقه‌حلقه شده، گوجه‌فرنگی، پنیر لیقوان و کمی برگ‌های تازه شاهی و ریحان تشکیل شده است. برای تهیه این سالاد برای یک نفر، کافی است 60 گرم سینه مرغ را با 3 لیوان از سبزی‌هایی که گفته شد مخلوط و با کمی ماست طعم‌دار شده با پودر کنگر و سیر مزه‌دار و میل کنید. با خوردن این سالاد حدود 200 کیلوکالری دریافت خواهیدکرد.

2. سیب‌زمینی تنوری

تهیه این غذا با تنوری کردن سیب‌زمینی در فر آغاز می‌شود. به این ترتیب که باید یک عدد سیب‌زمینی متوسط را در میان کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فر قرار دهید. پس از 30 دقیقه سیب‌زمینی را خارج و سرش را با قاشق باز و داخل آن را کمی خالی ‌کنید. نصف لیوان مخلوط کلم قرمز، نخود‌فرنگی و هویج نگینی شده پخته را با پوره سیب‌زمینی خارج شده مخلوط و با یک قاشق غذاخوری سس مایونز آنها را طعم‌دار و داخل سیب‌زمینی را با آن پر کنید. با خوردن هر عدد از این سیب‌زمینی‌ها 250 کیلوکالری دریافت خواهیدکرد.

3. تخم‌مرغ با سبزی

برای تهیه این شام، یک عدد تخم‌مرغ را آبپز و آن را با 2 لیوان از سبزی‌هایی مانند کدوی سبز حلقه‌حلقه شده، فلفل دلمه‌ای ورقه‌شده و هویج ریزریز و پخته‌شده با کمی آبلیمو و شکر سرو کنید. برای طعم‌دار کردن سبزی‌ها بهتر است آنها را در یک قاشق مرباخوری روغن کانولا تفت دهید. این غذا بین 200 تا 250 کیلوکالری انرژی دارد.

4. تکه‌های ایتالیایی بادمجان

برای پخت این غذا کافی است 3 عدد بادمجان متوسط را با پوست حلقه‌حلقه کنید و در کمی روغن به صورت گریل شده درآورید. روی هر حلقه یک حلقه گوجه‌فرنگی بگذارید و آن را با پنیر موزارلا بپوشانید. برای دادن طعم بهتر به این غذا می‌توانید کمی جعفری خردشده به آن اضافه کنید. این حلقه‌ها باید در سینی فر به مدت 6 تا 7 دقیقه حرارت ببینند تا آماده خوردن شوند. یادتان باشد که خوردن 4 حلقه از این غذا تقریبا 200 کیلوکالری انرژی دارد.

5. نان، ماست و سبزی خوردن

2 کف دست نان سنگک را با یک لیوان ماست و یک لیوان سبزی خوردن تازه به عنوان شامی سبک میل کنید. به این ترتیب، شما به ازای هر برش نان، 80 کیلوکالری انرژی دریافت خواهید کرد و کل انرژی دریافتی 155 کیلوکالری خواهدبود. البته در صورت تمایل، می‌توانید در ماستتان یک قاشق مرباخوری کنجد و یک قاشق غذاخوری جوانه گندم هم بریزید که در این صورت 65 کیلوکالری دیگر به انرژی دریافتی اضافه می‌شود.

6. کوکوی تره و پیازچه

برای وعده شام کوکوهایی که از انواع سبزی‌ها تشکیل شده‌اند، مانند مخلوط تره و پیازچه مناسب هستند. برای تهیه این غذا می‌توانید 2 تخم‌مرغ را با 2 لیوان مخلوط این سبزی‌ها مخلوط و پس از افزودن کمی فلفل سیاه، زردچوبه و نمک، آن را در یک تا 2 قاشق مرباخوری روغن سرخ کنید. این کوکو 300 کیلوکالری انرژی دارد و اگر به 4 قسمت برش بخورد، هر برش 75 کیلوکالری انرژی خواهد داشت.

7. نان و پنیر موزارلا

شما می‌توانید برش‌هایی به اندازه یک کف دست از نان سنگک را با حلقه‌های نازک پنیر موزارلا و گوجه‌فرنگی تازه و کمی جعفری خردشده و کنجد طعم‌دار و آن را به عنوان شام میل کنید. اگر 2 تا 3 حلقه گوجه‌فرنگی با نصف قوطی کبریت پنیر و کمی جعفری و کنجد همراه شود، هر لقمه دارای 120 کیلوکالری انرژی خواهد بود که می‌توان 2 تا 3 عدد از این لقمه‌ها را در وعده شام میل کرد.

8. فلفل دلمه‌ای پر شده

برای تهیه این غذا کافی است دو فلفل دلمه‌ای نارنجی رنگ را به دو نیم تقسیم و داخل آن را با مخلوط رشته ورمیشل آبکش شده، یک تخم‌مرغ، یک گوجه‌فرنگی ریز و تفت داده شده، کمی شیر، پودر خردل و پنیر چدار پر کنید. فلفل‌های پرشده را در فر بگذارید تا مواد پخته شوند. فراموش نکنید که هر نیمه این فلفل‌ها 200 تا 250 کیلوکالری انرژی دارد.

منبع : سلامتیران و نیک صالحی

گن لاغری

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

معرفی ساعت‌ های آبی و شنی

ساعت‌های آبی
نوشتار اصلی: ساعت آبی
ساعت آبی قنات زیبد گناباد

ساعت‌آبی در کنار ساعت‌های آفتابی احتمالاً قدیمی‌ترین ساعت ساخت بشرند. مدل‌های ابتدایی ساعت آبی باقی‌مانده از قرن ۱۶ پیش از میلاد از مصر و بابل بدست آمده.[نیازمند منبع] این گونه معمولاً از دو ظرف تشکیل شده که آب با شدت معین از یکی به دیگری می‌ریزد. کاربردی ترین ساعت آبی متعلق به ایران است زیرا نه بر اساس خرافات و یا تفریح بلکه برای یک ضرورت اساسی زندگی کشاورزی و تقسیم سهام آب قنات و یا آب چشمه ها در مناطق کویری ساخته شده است. کالیستنس مورخ یونانی 328 پیش از میلادکه در لشکرکشی اسکندر مقدونی به ایران همراه او بود نوشته است: در اینجا (ایران)، در دهکده ها که آب را برحسب نوبت به کشاورزان برای زراعت می دهند، یک فرد از میان کشاورزان انتخاب می شود تا بر زمان نوبت (و تقسیم زمانی سهام قنات)نظارت داشته باشد.

خرید اینترنتی ساعت کاسیو بند چرم

ساعت شنی
اولین نمونهٔ ثبت شدهٔ ساعت شنی، بخشی از نقاشی آمبورگیو(؟) لورنزتی، سال ۱۳۳۸ میلادی
نوشتار اصلی: ساعت شنی

اولین نمونه‌های ساعت شنی در یک نقاشی از ۱۳۳۸ پس از میلاد دیده شده. این ساعت که معمولاً برای اندازه‌گیری مدت زمان‌های کوتاه استفاده می‌شده از دو حباب شیشه‌ای تشکیل شده که با سوراخ کوچکی به یکدیگر متصل‌اند. شنِ ریز به علت نیروی جاذبه به حباب پایینی می‌ریزد. وقتی تمام شن به پایین ریخت مجموعه را برعکس می‌کنند تا فرایند تکرار شود.
ساعت‌های مکانیکی

ساعت کاسیو

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

انتخاب مانتو مناسب با اندامتان

یکی از لباس‌های ضروری خانم‌های ایرانی مانتو است. نکات بسیار مهمی در انتخاب مانتو وجود دارد که بستگی به اندازه قد و ترکیب اندامی شما دارد، که با رعایت این اصول می‌توانید بهترین مانتو را انتخاب کنید تا ظاهرتان متناسب دیده شد. من در اینجا مهمترین این نکات را با توجه به اندام متفاوت برای شما شرح خواهم داد:
 
خرید اینترنتی مانتو آیسان

خانم‌های قد بلند:
لباسی که از بالا تا پایین تکرنگ باشد به دلیل اینکه خطی یکدست ایجاد می‌کند، شما را بلندتر نشان خواهد داد. انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشود و در نتیجه کوتاهتر و متناسب‌تر دیده بشوید. پس به خاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید و سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت اما در یک‌هارمونی انتخاب شود. مانتوهای خیلی کوتاه نیز پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد پس از پوشیدن چنین مدل‌هایی خودداری کنید. هر مانتوی که خیلی گشاد و باد کرده باشد شما را بزرگتر از آنچه که هستید نشان می‌دهد. مانتوهای زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام و زیبا نشان می‌دهد. مانتوی که به انحناها و برجستگی‌های بدن تاکید بیشتری بکند، توجه را از قد بلند دور می‌کند و اندام شما را متناسب‌تر نشان می‌دهد.
 

خانم‌های ریزه اندام و کوتاه قد:
مانتوهای ساده‌ای که تنگ و قالب تن هستند، انتخاب کنید. از پوشیدن مانتوهایی با دامن‌های خیلی گشاد و کلوش خودداری کنید. مانتو، بارانی یا پالتویی انتخاب کنید که سایز کوچک و اندازه شما باشد. اگر در انتخاب سایز خود دقت نکنید، مجبورید شانه‌های بزرگ و آستین‌های بلند مانتویتان را به خیاط بسپرید تا آن را اصلاح کند. مانتوهای خیلی بلند موجب می‌شود که کوتاهتر دیده شوید. یک مدل کوتاه تا روی زانو برای شما بسیار مناسب است. مانتویی که راه‌های عمودی باریکی دارد، باعث ایجاد خطوط عمودی بیشتری روی لباس می‌شود و درنتیجه شما را بلندتر نشان می‌دهد، همچنین این مانتوها رسمی و کلاسیک است. دقت کنید که دامن مانتوی شما تا روی زانو باشد که به بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند. از پوشیدن هر مانتویی که جعبه مانند یا خیلی گشاد باشد(که شما را چاق و تپل نشان می‌دهد) یا مدل‌های چروک خودداری کنید.
 

خانم‌های چاق و درشت اندام:
سایز را فراموش کنید و به دوخت مانتو توجه کنید. هیچ کس نمی داند شما دقیقا چه سایز مانتویی باید بپوشید، بنابراین تلاش کنید تا خود را در لباسی خیلی تنگ، در لباسی که کاملا متناسب اندام شما نیست، در فشار قرار ندهید. درعوض مانتو‌هایی را انتخاب کنید که اندازه شما دوخته شده باشد و دوختش مناسب اندام شما باشد. مانتو‌های کشی و استرچ و کمرهای کشی معمولا برای زنان درشت اندام مناسب نیست. سعی کنید خطوط افقی در مانتو‌یتان نباشد، راه راه پارچه‌ها، نوارها و خطوط افقی شما را چاق‌تر و عریض‌تر نشان می‌دهد. مانتو‌هایی را بپوشید که خطوط و راه‌های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند. از پوشیدن مانتوهایی که جیب‌های بغل از رو دارد، خودداری کنید مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل‌هایی باشید که شکاف‌های پهلو و جانبی دارند، زیرا این مدل‌ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می‌کنند. مانتوهایی با دامن‌های کلوش یاA شکل بپوشید.

خانم‌هایی با شکم بزرگ:
از پوشیدن مانتوهای کمردار جدا خودداری کنید. کمر باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شود و دور شکم را بزرگتر از آنچه که هست، نشان می‌دهد. البته مانتوهای مدلWrap (مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود) را می‌توانید بپوشید. این مدل بالاتنه باعث می‌شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص‌تری ایجاد کند، در نتیجه شکم شما کوچکتر به نظر می‌رسد. به دنبال مانتو‌های قالب تن راسته باشید که یک فرم یکدست مستقیم از شانه تا پایین پای شما ایجاد می‌کند. به طور کلی جیب، پلیسه و چین در ناحیه پشت، جلو و پهلوی شکم باعث می‌شود که به قسمت میانی بدن شما بیشتر توجه بشود و شکم شما بزرگتر به نظر برسد.
 

خانم‌هایی با سینه بزرگ:
مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا سینه‌هایتان را کوچکتر نشان بدهید. مانتو‌های تنگ، در اطراف سینه کشیده می‌شود و موجب می‌شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند. مانتوهایی که در دو طرف دگمه دارند، سینه‌های شما را بزرگتر نشان خواهد داد. از لوازم جانبی استفاده کنید که توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند. با استفاده از روسری‌های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌های زیبا، افراد بیشتر به آنها نگاه می‌کنند تا سینه‌های بزرگ شما. مانتوهایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید. جیب باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود. مانتوهای پلیسه دار و چین دار، تنها باعث می‌شود که شکل سینه شما بزرگتر نشان داده شود مانتوهایی با دامن چین دار یا پلیسه دار، توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند و شما متناسب دیده خواهدی شد.
 

خانم‌هایی با سینه کوچک:
مانتوهای طرح دار بپوشید. زنانی که سینه‌های کوچکی دارند، معمولا اندام گلابی شکلی دارند، در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح‌های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید. درعوض مانتو‌هایی که طرح‌های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید. مانتوهایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می‌شود که سینه‌های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل‌هایی که درست زیر سینه جمع می‌شود، خودبه خود سینه را بزرگتر نشان می‌دهد. پارچه‌های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد. دگمه، تزئینات ، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است. پس از مانتوهایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید.
dukht.com
منبع :آکاایران

مانتو آیسان

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

داشتن ریش و سیبیل پر پشت

1- شناخت بنیان رشد موهای صورت (ریش)
داشتن ریشی زیبا و پرپشت زمان بر است؛ درنتیجه بسیار پش می آید که در میانه راه احساس پشیمانی کنید و بخواهید که از ریش تراش استفاده کنید. به این منظور، تصویری از مدل ریش مورد علاقه تان و خودتان رادر حالی که ریشی پرپشت و زیبا دارید، در ذهن داشته باشید و هرگاه در میانه راه خسته شدید، این تصویر را در ذهن مجسم کنید و از آن لذت ببرید. این کار، انگیزه ادامه راه را به شما نشان می دهد و کمک می کند که مدت زمان بیشتری صبر کنید. حتی می توانید عکسی با مشخصات موردنظرتان بیابید و کنار آینه نصب کنید. هر روز به نتیجه ای که احتمالا در انتظار شماست، بنگرید.

 خرید اینترنتی ریش تراش کارتی

این باور غلط را فراموش کنید
احتمالا این عقیده که در صورت تراشیدن موهای صورت، ریش با ضخامتی دو برابر رشد می کند را شنیده اید. اما این فرضیه کاملا درست نیست. بعد از تراشیدن موها در ابتدا ریش کمی سریع تر شد می کند اما بعد از مدت کوتاهی ریتم رشد موها بسیار کندتر از قبل از تراشیدن می شود که تاثیر تراشیدن مو برای پرپشت تر شدن آن را تقریبا از بین می برد. به علاوه بعد از تراشیدن و در ابتدای رشد ریش به نظر پرپشت تر می رسد؛ چرا که موها در ریشه نسبت به سابقه مو ضخیم تر است. بهترین راه حل این است که اجازه دهید موهای صورت تان رشد طبیعی خود را داشته باشد و ریش تراش را کنار بگذارید.

 

برای تبدیل موهای صورت به ریشی زیبا، معمولا بین چهار تا شش هفته زمان نیاز است. در ابتدا موهای صورت نامنظم است و به همین دلیل، باید برای تبدیل شدن آن ها به ریشی مرتب، صبور بود. اگر می خواهید ریش بگذارید، بهترین زمان برای شما هنگامی است که در تعطیلات، مرخصی یا مسافرت به سر می برید، این زمان به شما این فرصت را می دهد، هنگامی که دوباره به محل کار بازگشتید، از صورت نامرتب خود، نظرات و نگاه دیگران رنج نبرید.

 

با خارش پوست تان کنار بیایید
یکی از مشکلات اصلی که اغلب کسانی که می خواهند ریش داشته باشند از آن شکایت می کنند، خارش این ناحیه از پوست صورت است. تحریک پوست و خارش آن نباید شما را منصرف کند. به منظور کاهش این مشکل، باید هر روز صورت خود را با شوینده ای ملایم بشویید، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید، پوست خود را مرطوب نگه دارید و پوسته پوسته شدن و قرمزی آن را کاهش دهید.

 

اگر میزان خارش پوست تان به حدی است که شما را بسیار آزار می دهد، از کرم های حاوی یک درصد هیدروکورتیزون استفاده کنید؛ این کرم تا حد زیادی خارش را کاهش می دهد.به علاوه، خارش پوست معمولا موقتی است. صبور باشید؛ چرا که به زودی از دست آن خلاص می شوید.

 

استفاده از شامپوی ضدشوره
چندبار در هفته ریش خود را با شامپوی ضدشوره بشویید؛ این کار، خارش پوست این ناحیه را تسکین می دهد و نیز خشکی پوست صورت در ناحیه ریش که گاه با شوره همراه می شود و ریش را بسیار زشت و نازیبا می کند را کاهش می دهد. همچنین می توانید کمی نرم کننده موی سر استفاده کنید تا ریشی نرم و سالم داشته باشید.

 

تاثیر ژنتیک در رشد موهای صورت
سرعت رشد و ضخامت موهای صورت تا حد زیادی به ژنتیک شما بستگی دارد. متاسفانه هیچ محلول جادویی وجود ندارد که به همه افراد کمک کند تا ریشی پرپشت و زیبا داشته باشند. نوع ریش شما ارتباط مستقیمی با ژنتیک و میزان تولید تستوسترون در بدن تان دارد.نوع ریش شما ارتباط مستقیمی با ژنتیک و میزان تولید تستوسترون در بدن تان دارد

 

ریش خود را مرتب کنید
بعد از انتخاب مدل ریش، قسمت های اضافی را به طور منظم، کوتاه کنید. بهتر است برای دفعه اول از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید.

 

از روغن های محافظ مو استفاده کنید
بهتر است قبل از اسکی یا رفتن به استخر، کمی از روغن های محافظ مو (مثل روغن هسته انگور یا جوجوبا) استفاده کنید. چرا که به عنوان مثال؛ کلر موجود در آب استخر به موها آسیب می زند. این روغن ها با حفظ رطوبت و چربی، از موهای صورت شما محافظت می کند.

2- بهبود رشد موهای صورت
درست غذا خوردن و حفظ سلامت بدن، رشد موهای صورت را افزایش می دهد. از آنجایی که ماده اصلی تشکیل دهنده موها، پروتئین است، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین همچون ماهی های چرب، گوشت گوساله کم چرب و مرغ، رشد موها را تقوی می کند.

 

همچنین باید مصرف روغن های مفید را که برای سلامت بدن ضروری است، افزایش دهید. می توانید با مصرف مواد غذایی مثل گردو و دیگر دانه های روغنی، ماهی و تخم مرغ، آن ها را به بدن خود برسانید. این روغن ها تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه رشد موهای صورت نیز زیاد می شود.

درست غذا بخورید
سبزی های دارای برگ سبز (اسفناج، کلم پیچ و…) برای سلامت بدن ضروری است و به بدن کمک می کند که هورمون زنانه استروژن را بسوزاند. این عمل سبب می شود سطح تستوسترون در ارگانیسم شما افزایش بیابد. از مصرف زیاد موادقندی اجتناب کنید؛ چرا که ارزش غذایی ندارد و موهای شما را ظریف و شکننده می کند.

 

ویتامین های مکمل مصرف کنید
مصرف مکمل ها می تواند سلامت موها را بهبودبخشد و رشد موهای صورت را افزایش دهد. بی تردید، بیوتین یا ویتامین B7، بهترین مکمل در رشد موها است. شما به راحتی می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. معمولا متخصصان پوست برای گرفتن بهترین نتیجه، مصرف بیوتین را با 2.5 میلی گرم در هر روز آغاز می کنند. البته قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

از دیگر مکمل هایی که رشد موها را افزایش می دهد می توان به ویتامین B1، B6، B12، بتاکاروتن، روغن برزک و گزنه نام برد.البته از آنجا که مصرف بیش از حد ویتامین ها نیز می تواند مضر باشد، قبل از مصرف هرنوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

 

ورزش کنید
ورزش منظم (با شدت متوسط یا زیاد) گردن خون را در بدن بهبود می بخشد و بدن را برای تولید تستوسترون تحریک می کند. گردش خون نقشی اساسی در افزایش رشد موهای صورت دارد؛ چرا که ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز پوست را به آن می رساند و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به طور مرتب آن ها را انجام دهید.

 

استراحت کافی
به اندازه کافی استراحت داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. خواب عامل بسیار مهمی در رشد موهاست؛ چرا که به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند. آنچه که در سلامت و رشد موها نقشی اساسی دارد خواب کافی است، 7 الی 8 ساعت در هر شب، برای سلامت عمومی بدن ضروری است. البته از آنجایی که استرس بیش از حد یکی از عوامل ریزش مو است، باید میزان استرس خود را نیز کاهش دهید.

 

به اندازه کافی آب بنوشید
ریش همانند گیاه نیست که هرچه بیشتر آب بنوشید سریع تر رشد کند اما با وجود این، برای بهبود عملکرد بدن و سلامت عمومی آن، لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید. آب به بدن کمک می کند که سموم را دفع کند و پوست را از داخل مرطوب نگه دارد. این امر رشد و سلامت موها را تا حد زیادی تضمین می کند.

 

ریش برای سلامت شما مفید است
این روزها در سرتاسر جهان، ریش برای مردان تبدیل به یکی از مدهایی شده است که حتی در میان ستارگان سینما نیز طرفداران فراوانی را به خود جذب کرده است. اما از طرفی سال ها پیش، پیامبر اسلام ریش گذاشتن را به مردان توصیه کرده و در مورد فواید آن برای مسلمانان بسیار سخن گفته است. باری دیگر شاهد این هستیم که مطالعات جوامع غرب، صحت توصیه های اسلام را اثبات می کنند.

 

داشتن ریش ، تاثیر محافظتی از پوست صورت در برابر آفتاب دارد

به تدریج همگان به اثرهای مثبت ریش در سلامت مردان پی برده اند. از فواید ریش می توان از تاثیر محافظتی آن در برابر آفتاب یاد کرد. براساس مطالعه ای که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده، ریش بین 90 تا 95 درصد از رسیدن اشعه های ماوراءبنفش خورشید به پوست ممانعت می کند و به طرز قابل توجهی پیری و ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

 

ریش همچنین از پوست در برابر آب و هوا محافظت می کند: از تماس پوست با گرد و غبار و آلودگی ها جلوگیری می کند و همچنین امکان ابتلا به بیماری هایی همچون آسم و حساسیت ها را کاهش می دهد. ریش و سبیل همانند سد از ورود مواد آلرژی زا به داخل بینی جلوگیری می کنند.

 

به علاوه، اگر استفاده از ریش تراش را کم کنید، از شر موهای زیرپوستی و گاه دردناک، عفونت و آکنه رهایی می یابید.یکی از فواید ریش که شاید کمتر به چشم بیاید این است که عموما گرمای پوست باعث می شود که حشرات جذب آن شوند و در صورت داشتن ریش احتمال گزیدگی پوست توسط این حشرات کاهش می یابد.

 

از طرفی وجود موی صورت و زیر چانه، از سرماخوردگی یا سرفه هایی که بر اثر تغییر ناگهانی هوا به وجود می آید، جلوگیری می کند. چرا که ریش، صورت و گردن را گرم نگه می دارد.

ریش تراش کارتی

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

ریش تراش carzor

خرید اینترنتی ریش تراش کارتی carzor

خرید اینترنتی ریش تراش کارتی Carzor


خرید اینترنتی ریش تراش کارتی

این ریش تراش طوری طراحی شده است که تنها به اندازه یک کارت اعتباری (عابر بانک) جا می گیرد و می توانید آن را به راحتی در داخل کیف پول خود جا داده و در هر مکانی از آن استفاده کنید. تیغه های این ریش تراش بسیار تیز بوده و به صورت سه تایی می باشد که این حالت مدت زمان اصلاح را کاهش می دهد، همچنین در این ریش تراش آینه ای برای مشاهده (قسمت در حال اصلاح) نیز گنجانده شده و برای آسودگی خاطر شما تیغه اضافی نیز در پشت آینه وجود دارد که در صورت کند شدن تیغه اصلی از آن نیز می توانید استفاده کنید. قسمت جالب این ریش تراش وجود خوشبو کننده (در کنار تیغه های این ریش تراش) برای معطر کردن صورت شما هنگام اصلاح است.

ویژگی های ریش تراش کارتی Carzor:

- طراحی شده در سایز استاندارد کارت های اعتباری (عابر بانک)
- حمل آسان در کیف پول
- دارای تیغه بسیار تیز 3 تایی
- دارای تیغه اضافی
- دارای آینه
- دارای خوشبو کننده بر روی تیغه ها
- وزن بسیار سبک

ریش تراش کارتی

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی مانتو آیسان به همراه عکس

مانتو آیسان

خرید اینترنتی مانتو آیسان

مانتو آیسان تمام الگوهای طراحی سال را با خود دارد. در طراحی این مانتو سعی شده از قد بلند استفاده شود، قد این مانتو 110 بوده، رنگ این مانتو غالب مشکی با حاشیه های طوسی بوده که روی تمام این حاشیه ها به صورت تخصصی طراحی و چاپ خاص انجام گرفته، یعنی حاشیه ها و آستین بصورت جداگانه طراحی و چاپ شده و خاص همین مانتو می باشد. جنس این مانتو بهترین پارچه ترگال بوده و مناسب فصول بارانی و سرد است. نحوه ی اتصال هر دو طرف مانتو با 7 قزن بوده به طوری که هیچ فضایی در پایین مانتو باز نمی ماند. این مانتو از بالاترین کیفیت دوخت برخوردار بوده و در چهار سایز 36.38.40.42 عرضه شده است (هنگام تکمیل فرم سفارش می توانید سایز مورد نظر را انتخاب کنید).

مناسب فصل های سرد سال

همراهی گرم برای روز های سرد سال

بهره گیری از طراحی جدید و شیک

ارائه شده در سایز های متفاوت

هدیه ای مناسب برای خانم های شیک پوش و مشکل پسند

مانتو آیسان

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

ساعت مدل BEM-506

خرید اینترنتی ساعت کاسیو بند چرم BEM-506

خرید اینترنتی ساعت کاسیو بند چرم BEM-506

خرید اینترنتی ساعت کاسیو بند چرم

ساعت مچی Casio BEM-506 یکی از جدیدترین مدل های عرضه شده کمپانی معتبر کاسیو می باشد. این ساعت دارای بند چرم بسیار با کیفیت و صفحه شیشه ای ضدخش می باشد که در 2 رنگ بند مشکی و قهوه ای و همچنین صفحه سفید و مشکی عرضه شده است. این ساعت دارای تقویم روز شمار می باشد و تا 80 درصد نیز ضد آب است. هم اکنون می توانید ساعت مچی کاسیو BEM-506 را همراه با جعبه شکیل و 6 ماه گارانتی تعویض با قیمت استثنایی از فروشگاه میهن استور سفارش دهید.

ویژگی های ساعت کاسیو بند چرم - مدل BEM-506:

- دارای بند چرم با کیفیت (عرضه شده در 2 رنگ بند مشکی و قهوه ای)
- صفحه شیشه ای ضد خش (عرضه شده در 2 رنگ صفحه سفید و مشکی)
- ضد آب تا 80%
- مقاوم در برابر ضربه
- دارای تقویم روز شمار
- وضعیت موتور: تک موتوره به همراه روز شمار
- جعبه چوبی بسیار شکیل

ساعت کاسیو بند چرم

  • نیما رمضانی
  • ۰
  • ۰

روش تهیه ی نوشیدنی سبز

تهیه ی این نوشیدنی سبز لاغر کنند ساده است و ترکیبات آن نیز در دسترس همه قرار دارد. برای این کار به ترکیبات زیر نیاز دارید:

گن لاغری

مواد لازم
سیب سبز                           1 عدد
خیار                                   1 عدد
زنجبیل تازه ی رنده شده        1 قاشق معادل 3 گرم
آب                                     1 لیوان (200 میلی لیتر)

روش تهیه
ابتدا خیار را پوست کنده و خرد کنید. سیب را نیز پوست بکنید و دانه های آن را خارج کنید. سپس آن را نیز خرد کنید. این دو میوه را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید. زنجبیل رنده شده و سپس آب را به مواد اضافه کرده و میکس کنید.

نوشیدنی سبز را تازه به تازه مصرف کنید. برای دریافت نتیجه ی بهتر توصیه می کنیم که این نوشیدنی را به صورت ناشتا میل کنید تا ترکیبات مغذی آن بهتر جذب شده و فعال تر باشند.
توجه توجه

زنجبیل برای افرادی که از مشکلات گوارشی مانند زخم معده، ورم معده، کولیت و بیماری کرون (التهاب روده) رنج می برند توصیه نمی شود. اگر شما هم دچار چنین مشکلاتی هستید نوشیدنی سبزتان را بدون زنجبیل تهیه و میل کنید.

خرید اینترنتی گن لاغری

  • نیما رمضانی